МІСЦЕ ТА ПОРЯДОК ОДЕРЖАННЯ ІНФОРМАЦІЇ СПОЖИВАЧАМИ КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
Споживачі послуг з постачання теплової енергії, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, які надає ДТЕК ПРИДНІПРОВСЬКА ТЕС, можуть отримати інформацію щодо порядку надання вказаних комунальних послуг, розрахунків за надані послуги та інше у Відділі реалізації теплової енергії та послуг Департаменту з теплових мереж за адресою вул.Роторна, 9 звернувшись письмово або особисто в приймальні години:
Понеділок 8-00 – 12-00 та 13-00 – 17-00
Вівторок 13-00 – 17-00
Четвер 13-00 – 17-00
П'ятниця 8-00 – 12-00
Контактні телефони Відділу реалізації теплової енергії та послуг Департаменту з теплових мереж ДТЕК ПРИДНІПРОВСЬКА ТЕС:
Колцентр 050-379-03-65
(дзвінки приймаються в робочі дні з 8-00 до 17-00)
Контролери з приймання показань лічильників води населення:
050-453-89-44, 050-453-70-72
Контролер з приймання показань лічильників води юридичних осіб:
050-451-24-12
Фахівці по роботі з юридичними особами:
(056)-718-90-08, (056)-718-90-19
Фахівці по роботі з населенням:
095-420-10-53, 095-278-54-13
УМОВИ ПРИЄДНАННЯ ДО ТЕПЛОВИХ МЕРЕЖ ДТЕК ПРИДНІПРОВСЬКА ТЕС
Приєднання до теплових мереж ДТЕК ПРИДНІПРОВСЬКА ТЕС здійснюється відповідно до Порядку приєднання до теплових мереж, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 04 жовтня 2023 року N 1823 на підставі виконаних Технічних умов та Договору на приєднання до теплових мереж.
Для отримання Технічних умов та укладання Договору на приєднання до теплових мереж необхідно звертатися до Відділу з реалізації теплової енергії та послуг ДТЕК ПРИДНІПРОВСЬКА ТЕС за адресою вул. Роторна, 9 (в приймальний час), тел. 050-451-15-54
Перелік документів на отримання Технічних умов та укладання Договору на приєднання до теплових мереж ДТЕК ПРИДНІПРОВСЬКА ТЕС:
- Заява на приєднання (бланк заяви);
- Опитувальний лист для надання послуги з приєднання до теплових мереж (бланк опитувального листа);
- Копії документів, якими визначено право власності чи користування заявника на об'єкт (приміщення), та/або копію документа, що підтверджує право власності чи користування на земельну ділянку (з графічним планом земельної ділянки). Якщо в документах на земельну ділянку відсутній графічний план земельної ділянки (відсутній кадастровий план), заявник має надати ситуаційний план (схему) щодо місцезнаходження земельної ділянки заявника із визначенням її меж;
- Копії документів заявника:
- які посвідчують фізичну особу або її представника (для фізичних осіб);
- які посвідчують статус юридичної особи чи фізичної особи-підприємця та їх представників (для юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців);
- про взяття на облік або реєстрацію у Державній податковій службі України відповідно до вимог Податкового кодексу України;
- Копію належним чином оформленої довіреності на представника заявника, уповноваженого представляти інтереси заявника під час процедури приєднання (за потреби).
ПРАВА СПОЖИВАЧІВ КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
Права споживачів теплової енергії, послуг з постачання теплової енергії , послуг централізованого водопостачання та централізованого водовідведення регламентується наступними законодавчими актами:
- Закон України «Про теплопостачання»
- Закон України «Про житлово-комунальні послуги»
- Закон України «Про питну воду та питне водопостачання»
- Закон України «Про водовідведення та очищення стічних вод»
- Закон України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання»
- Закон України «Про захист персональних даних»
- Закон України «Про звернення громадян»
- Закон України «Про метрологію та метрологічну діяльність»
- Постанова КМУ від 21.08.2019 р. №830 «Про затвердження Правил надання послуг з постачання теплової енергії і типових договорів про надання послуги з постачання теплової енергії»
- Постанова КМУ від 05.07.2019 р. №690 «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення і типових договорів про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення»
- Постанова КМУ від 17.02.2010 р. №151 «Про затвердження Порядку проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості (зі змінами та доповненнями)
- Постанова КМУ від 21.10.1995 р. №848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива (зі змінами та доповненнями)
- Постанова КМУ від 17.04.2019 №373 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скріпленого газу у грошовій формі» (зі змінами та доповненнями)
- Постанова КМУ від 06.08.2014 №409 «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування» (зі змінами та доповненнями)
- Постанова КМУ від 27.06.2008 №190 «Про затвердження Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України» (зі змінами та доповненнями)
Основні права споживачів теплової енергії, послуг з постачання теплової енергії, послуг централізованого водопостачання та централізованого водовідведення:
- своєчасно одержувати послугу належної якості відповідно до законодавства та договору;
- без додаткової оплати одержувати від виконавця інформацію про ціни/тарифи, загальну вартість місячного платежу, структуру ціни/тарифу, порядок оплати, норми споживання та порядок надання послуги, а також про її споживчі властивості;
- перевірка кількості та якості послуги в установленому законодавством порядку;
- відшкодування збитків, завданих його майну, шкоди, заподіяної його життю або здоров’ю внаслідок неналежного надання або ненадання послуги та незаконного проникнення в належне йому житло (на інший об’єкт нерухомого майна);
- обрання однієї з моделей організації договірних відносин з виконавцем;
- усунення протягом строку, встановленого договором або законодавством, виявлених недоліків у наданні послуг;
- зменшення в установленому законодавством порядку розміру плати за послугу в разі її ненадання, надання не в повному обсязі або зниження її якості;
- неоплата вартості послуг з централізованого водопостачання та водовідведення у разі їх невикористання (за відсутності приладів обліку) за період тимчасової відсутності в житловому приміщенні (іншому об’єкті нерухомого майна) споживача та інших осіб понад 30 календарних днів за умови документального підтвердження відповідно до умов договору;
- отримувати від виконавця штраф у розмірі, визначеному законодавством та договором, за перевищення нормативних строків проведення аварійно-відновних робіт;
- без додаткової оплати отримувати від виконавця чи іншої уповноваженої на розподіл послуги особи детальний розрахунок розподілу обсягу спожитої послуги між споживачами багатоквартирного будинку;
- без додаткової оплати отримувати інформацію про проведені виконавцем нарахування плати за послугу (з розподілом за періодами та видами нарахувань) та отримані від споживача платежі;
- складати та підписувати акти-претензії у зв’язку з порушенням порядку надання послуги, зміною її споживчих властивостей та перевищенням строків проведення аварійно-відновних робіт;
- відключитися від систем (мереж) централізованого опалення (теплопостачання) відповідно до Порядку відключення споживачів від систем централізованого опалення та постачання гарячої води, затвердженого наказом Мінрегіону від 26 липня 2019 р. № 169; це право не звільняє споживача від зобов’язання відшкодовувати частину обсягу теплової енергії на задоволення загальнобудинкових потреб на опалення, який складається з обсягу теплової енергії на опалення місць загального користування і допоміжних приміщень будинку та обсягу теплової енергії на забезпечення функціонування внутрішньобудинкових систем опалення та гарячого водопостачання (за наявності циркуляції);
- після закінчення опалювального періоду отримувати в міжопалювальний період перерахунок за спожиту теплову енергію з урахуванням здійсненого авансового платежу та показань вузлів обліку теплової енергії;
- вибір одного або декількох джерел теплової енергії чи теплопостачальних організацій, якщо це можливо за існуючими технічними умовами;
- приєднання до мереж теплопостачання, водопостачання та водовідведення відповідно до нормативно-правових актів;
- звертатися до суду в разі порушення виконавцем умов договору.
ПЕРЕЛІК, ВАРТІСТЬ ТА УМОВИ НАДАННЯ СПОЖИВАЧАМ ДОДАТКОВИХ ПОСЛУГ
З метою реалізації прав споживачів щодо приєднання до мереж водопостачання та водовідведення ДТЕК ПРИДНІПРОВСЬКА ТЕС на безоплатній основі надає технічні умови відповідно до норм діючого законодавства.
Для чого споживач повинен подати заявку до ДТЕК ПРИДНІПРОВСЬКА ТЕС про видачу технічних умов на приєднання до мереж водопостачання та/або водовідведення, звернувшись у Відділі реалізації теплової енергії та послуг Департаменту з теплових мереж за адресою вул.Роторна, 9 письмово або особисто в приймальні години.
ПОРЯДОК НАДАННЯ І НАРАХУВАННЯ СУБСИДІЙ ДЛЯ ВІДШКОДУВАННЯ ВИТРАТ НА ОПЛАТУ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ ТА ПІЛЬГ ОКРЕМИМ КАТЕГОРІЯМ ГРОМАДЯН
Постановою Кабінету Міністрів України №1041 від 16 вересня 2022 року були внесені зміни щодо порядку надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу.
Одне з очікуваних положень зазначеної Постанови – це можливість застосовування екстериторіального принципу при отриманні цих послуг, який не передбачає "прив'язки" до місця проживання людини. Це особливо актуально в час воєнного стану.
Також це можливість більш ефективніше, централізовано зберігати дані громадян, необхідні для призначення та розрахунку житлових субсидій і пільг, щоб не втрачати їх в умовах тимчасової окупації окремих територій, у разі потреби - оперативно їх корегувати.
Постанова передбачає, що зазначені повноваження переходять від структурних підрозділів з питань соціального захисту населення районних держадміністрацій (військових адміністрацій), виконавчих органів з питань соціального захисту населення міських (у разі їх утворення) рад (далі - УСЗН) до органів Пенсійного фонду України (ПФУ), а саме:
- до 30 листопада 2022 р. призначення субсидій буде здійснюватися УСЗН, проте виплати вже будуть проводити органи ПФУ;
- з 1 грудня 2022 р. прийняття документів, призначення та виплата житлових субсидій покладається на органи ПФУ.
Хто може подавати документи та яким чином?
Громадяни зможуть подавати заяву про призначення та надання житлової субсидії разом з необхідними документами декількома способами, зокрема:
- Органам ПФУ (особисто, поштою або в електронній формі через веб-портал електронних послуг чи мобільний додаток ПФУ);
- Уповноваженій посадовій особі сільської, селищної, міської ради;
- Центру надання адміністративних послуг;
- Електронно, через засоби Порталу Дія
Уповноваженні особи органів місцевого самоврядування чи ЦНАП здійснюють прийом документів виключно з формуванням електронної справи та не пізніше 3-х робочих днів з моменту прийняття передають їх до органів ПФУ. Паперові справи не рідше ніж один раз на два тижні також передаються органам ПФУ.
Внутрішньо переміщені особи також мають право на отримання субсидії за місцем фактичного проживання. Зверніть увагу, що житлова субсидія не може призначатися одночасно за зареєстрованим місцем проживання та фактичним.
Особи працездатного віку, які не працюють, для отримання субсидії повинні перебувати на обліку у центрі зайнятості та мати статус безробітного. У разі зняття з обліку в центрі зайнятості такі особи втрачають право на субсидію.
Документи для отримання субсидії
Для отримання субсидії необхідно обов’язково подати наступні документи:
- Заяву про призначення та надання житлової субсидії встановленого зразку.
- Декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулись за призначенням субсидії.
- Довідку про доходи, якщо інформація про такі доходи відсутня в ПФУ чи ДФС.
- Копію договору про реструктуризацію заборгованості (якщо наявний).
- Договір найму житла або довідку внутрішньо переміщеної особи (для підтвердження фактичного проживання).
Також Постановою КМУ № 848 від 21.05.1995 р. зі змінами внесеними Постановою КМУ № 1041 від 16.09.2022р передбачено, що відповідно до різних обставин можливо подання додаткових документів, таких як довідка про непроживання зареєстрованих осіб, довідка про перебування на обліку в центрі зайнятості та інші.
Розмір субсидії залежить від багатьох факторів (кількість осіб, які проживають в домогосподарстві, їх доходи), тому кожна заява розглядається окремо, а сума виплат може різнитися.
Порядок надходження коштів
Кошти житлової субсидії можуть надходити за вибором отримувача:
- Через організацію, яка здійснює виплату і доставку пенсії за місцем проживання.
- Шляхом видачі коштів у виплатному об’єкті.
- З доставкою коштів додому.
- На рахунок, відкритий в уповноваженому банку.
Інформація про призначені житлові субсидії буде вноситься органами ПФУ до Єдиного державного реєстру отримувачів житлових субсидій.
У разі відмови у призначенні субсидії органи ПФУ повинні повідомити заявника про таку відмову у паперовій формі з врученням відповідного повідомлення або через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України або Портал Дія. Проте під час воєнного стану орган ПФУ може повідомляти заявника у телефонному режимі із внесенням відповідного запису до реєстраційного журналу інформування.
Домогосподарства, які мають подати нові заявки
Для тих, хто отримував субсидію, після закінчення строку її надання орган ПФУ здійснює самостійно її призначення на наступний період.
Однак, призначення житлової субсидії на наступний строк здійснюється тільки після подання нових заяви та декларації, якщо у складі таких домогосподарств:
- Є особи, які досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії.
- Є внутрішньо переміщені особи.
- Фактично проживаючих зареєстрованих осіб менше за кількість зареєстрованих осіб.
- Особи звертаються за субсидією для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.
- Є особи, які орендують житлове приміщення.
Громадяни, яким призначено субсидію, у разі зміни обставин, які впливають на розмір субсидії або настання умов за яких втрачається право на неї, повинні протягом 30 календарних днів повідомити орган ПФУ про такі зміни.
ЗАХОДИ З ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ ДЛЯ СПОЖИВАЧІВ
Усі заходи, які може здійснити споживач для покращення власного побуту за нових умов, можна розділити на чотири напрями:
- Заощадження ресурсів: води, газу, тепла тощо. Для цього потрібно просто відкоригувати побутові звички та здійснити прості заходи, наприклад, налагодити крани та встановити тепловідбивні екрани за радіаторами.
- Утеплення приміщення. Наприклад, заміна чи заклеювання вікон, проведення теплоізоляції даху, модернізація системи вентиляції тощо.
- Встановлення приладів обліку. Це дозволить платити лише за спожиті ресурси.
- Перехід на більш сучасні, енергозберігаючі та альтернативні джерела енергії та системи комунікацій. Наприклад, заміна газового котла твердопаливним за допомогою програми державного кредитування, і встановлення вітрогенераторів.
Заощаджуємо воду
- Закривати воду, якщо не користуєтеся водою тут і зараз. Немає нічого складного в тому, щоб закрити кран під час гоління, чищення зубів, зняття шкірки з овочів і фруктів. Якщо простіше не думати про це – варто встановити електронний змішувач. Тоді вода литиметься лише тоді, коли хтось підноситимете руки або посуд.
- Ощадливіше користуватися змішувачем у вигляді ручки, ніж стандартними двома кранами. Можна встановити комфортну температуру, вмикати та вимикати кран одним рухом, а не крутити крани щоразу, марно витрачаючи воду та гаючи час.
- Необхідно стежити за станом сантехніки та вчасно ремонтувати її. З крану, що протікає, щомісяця виливаються сотні та тисячі літрів води. Це дорівнює кільком ваннам.
- Якщо в будинку центральне водопостачання, то варто встановити лічильники на воду.
- Приймати душ економніше, ніж ванну. Через насадки, які розпилюють воду, витратиться у кілька разів менше води.
- Для заощадження води під час миття посуду варто встановити подвійну раковину. Тоді можна мити посуд в одній частині, а полоскати – в іншій.
- Не рекомендується розморожувати продукти – м’ясо, рибу - під струменем. Це не лише марне витрачання води та тепла, але й знищення корисних речовин продуктів.
- Слід використовувати побутові прилади, які заощаджують працю, час та ресурси. Наприклад, автоматичні пральні машини, посудомийні машини тощо.
- Необхідно перекривати вентиль для води, якщо приміщення залишають на кілька днів.
Заощаджуємо тепло
- Тепловий лічильник в квартирі, що підключена до центрального опалення, дає змогу відслідкувати скільки тепла ви отримали та платити тільки за цю кількість.
- Термостатичний вентиль на радіатор дозволить контролювати температуру в будинку, квартирі чи окремій кімнаті.
- Розмір опалювального приладу повинен відповідати розміру приміщення, що отоплюється і його слід вимикати, якщо нікого немає в будинку.
- Опалювальні прилади та радіатори будуть більш ефективними, якщо їх не затуляти меблями, важкими шторами, одягом чи декоративними панелями.
- Перед початком кожного опалювального сезону слід перевіряти систему. Варто усунути повітряні пробки, відремонтувати місця можливого протікання, звертаючи особливу увагу на місця з’єднань частин системи. Це дозволить уникнути проривів під час експлуатації системи у холодний період.
- Більша частина тепла з будинку втрачається трьома шляхами: через двері та вікна, через дах та через зовнішні стіни. Відповідно, їх слід утеплювати. Найбільш доступний варіант, який може обрати кожен - утеплити вікна поролоновими смужками, підтягнути дверні петлі та додатково оббити самі двері, задути монтажною піною місця виходу та входу труб з оселі.
- Вікна з подвійним або потрійним заскленням у кілька разів зменшують втрати тепла.
- Необхідно підвищити теплоізоляцію вхідних дверей, звертаючи увагу на низ, верх та бічні стики між дверима і стіною.
- Щільні штори допомагають утримувати тепло в оселі, але заважають надходженню тепла з радіаторів.
- Товстий килим знижує тепловитрати, які йдуть через підлогу.
- Модернізація системи вентиляції, а саме рекуперація тепла, – це реальний спосіб економії.
Зменшення втрат тепла шляхом утеплення
Утеплення огороджувальних конструкцій. Огороджувальні конструкції – це стіни, фундаменти, стелі, горища, підвали тощо. Використовуйте для їхнього утеплення такі матеріали, як пінополістирол, екструзійний пінополістирол, мінераловатні плити, базальтові плити, енергозберігаючі фарби. Непоганий варіант – спеціальні кількашарові системи утеплення.
Утеплення конструкцій, які відкриваються. Це вікна, кватирки, двері, балкони. Встановлюйте двокамерні склопакети у вікна та на балконах. Коли будете замінювати вхідні двері, підганяйте їх за розміром та утеплюйте усі стики. Старі двері можна використати як додаткові (подвійні двері), якщо це конструктивно можливо.
ДЕРЖАВНІ ПРОГРАМИ З ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ
Із жовтня 2014 року діє розроблена Держенергоефективності та запроваджена Урядова програма «теплих кредитів».
У 2021 році Програмою передбачено відшкодування з держбюджету у таких розмірах:
20% суми кредиту (але не більше 12 тис. грн) на придбання негазових/неелектричних котлів для фізичних осіб;
35% суми кредиту (але не більше 14 тис. грн) на придбання енергоефективного обладнання/матеріалів для фізичних осіб - власників приватних будинків.
Якщо позичальником є фізична особа, яка отримує субсидію на оплату житлово-комунальних послуг, то розмір відшкодування становитиме 35% як за напрямком придбання котлів, так і для інших енергоефективних заходів, але не більше 12 000 гривень.
Для участі у програмі та отримання відшкодування необхідно здійснити наступні кроки:
- Особа риймає рішення про впровадження енергоефективних заходів, звертається до уповноваженого банку та надає необхідний пакет документів для отримання кредиту на придбання енергоефективного обладнання чи матеріалів (перелік документів визначається банком).
- Отримує кредитні кошти.
- Надає банку рахунки фактури, акти виконаних робіт, тощо. Таким чином, позичальник має підтвердити цільове використання кредитних коштів.
Якщо позичальник – субсидіант, то обов’язковим є подання копій документів (повідомлень або довідок тощо), що підтверджують призначення фізичній особі субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг.
- Банк щомісячно формує та подає до Держенергоефективності реєстри позичальників, які мають право на отримання відшкодування.
- Протягом 5 днів Держенергоефективності перераховує відповідні кошти на банківські рахунки для їх подальшого перерахування позичальникам.
Загалом процес відшкодування займає до 2 місяців.
Більш детально з інформацією щодо урядової програми «теплих кредитів» можна ознайомитись на сайті Державного агентства з енергоефективності та енергозбереження України.